معرفی
بهطور کلی بسیاری از اقتصاددانان از دهۀ 90 شمسی تحت عنوان دهۀ سوختۀ اقتصاد ایران نام میبرند. بحران بیکاری، تورمهای افسارگسیخته و رشد اقتصادی نه چندان مناسب عملاً باعث کاهش حدود 40 درصدی قدرت خرید ایرانیها طی این دهه شده است.
در برنامههای قبل به مسئلۀ تورم و راهکارهای رفع آن پرداختیم. مسائلی مثل ضرورت رفع کسری بودجه و اصلاح نظام بانکی از جمله مهمترین مواردی بود که کارشناسان اقتصادی برای رفع مسئلۀ تورم در اقتصاد ایران به آن اشاره داشتند. در این قسمت به مسئلۀ تولید و اشتغال و به طور کلی فضای کسبوکار در ایران خواهیم پرداخت.
در این رابطه در خدمت آقای مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و همچنین آقای مرتضی زمانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و آقای علی مروی، مدیر اندیشکده کسبوکار شریف هستیم.