پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
گزارش آماری تدوین مطالعات بازار مصرف نوشت‌افزار؛ از طریق اجرای پرسشنامه در نمایشگاه ایران‌نوشت

گزارش آماری تدوین مطالعات بازار مصرف نوشت‌افزار؛ از طریق اجرای پرسشنامه در نمایشگاه ایران‌نوشت


مجلدات
اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق
حوزه تخصصی : صنایع خلاق
سال نشر : 1403



  • معرفی محصول

معرفی محصول

توصیف و تحلیل رفتار مصرفی، استفاده از داده‌ها و ایجاد تجربیات منحصر به فرد برای مصرف‌کننده، همواره مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان هر صنعت محسوب می‌شود تا بتوانند به تولید اقلام دارای استاندارد‌های کافی مبادرت ورزند. صنعت نوشت افزار به عنوان یکی از مصادیق صنایع فرهنگی و خلاق در ارتباط وثیق با ارزش‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه است و بدون ادراک نسبت به تمایل، فرهنگ مصرفی و سلیقه مصرف‌کننده نمی‌توان انتظار رونق در تولید محصولات ایرانی متناسب با ارزش‌ها و فرهنگ بومی را داشت. به ویژه آنکه اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان این کالای فرهنگی کودکان و نوجوانان‌اند و مصرف نوشت‌افزار منجر به شکل‌گیری ارزش‌ها و هنجارهای خاصی در افراد می‌گردد. از این‌رو ذائقه‌شناسی مخاطب، اولین و مهم‌ترین گام در مسیر تولید اقلام با کیفیت همراه با جذابیت بصری بالا و منتقل‌کننده ارزش‌های فرهنگی محسوب می‌شود و در این صورت، رضایت مصرف‌کننده و به طور کلی توسعه صنعت را به ارمغان می‌آورد.

پژوهش حاضر برای نخستین بار به منظور سنجش مصرف صنعت نوشت‌افزار کشور با استفاده از پیمایش انجام شده در نهمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی (ایران نوشت) در سال 1402 پرداخته است. جامعه آماری این طرح 1034 نفر از مصرف‌کنندگان صنعت نوشت‌افزار بودند و به روش تصادفی از بین بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران نوشت انتخاب شدند. داده‌های حاصل از پیمایش میدانی در چهار بخش «بازدید از نمایشگاه ایران نوشت»، «چگونگی مصرف در ساختار کلی صنعت»، «سؤالات زمینه‌ای» و «توصیف داده‌های تلفیقی برمبنای تفکیک اقلیم‌های فرهنگی جامعه» مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

 امید است، این طرح با ارائه تصویری دقیق از وضعیت مصرف نوشت‌افزار کشور در نظرگاه بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران‌نوشت، بتواند بستری برای رونق تولید و توسعه صنعت فراهم کند. بدون شک، توصیف و تحلیل چگونگی مصرف نوشت‌افزار به سیاستگذاران نیز برای اتخاذ سیاست‌های مناسب و برنامه‌ریزی مدون و قابل اتکا کمک می‌کند.

لازم به ذکر است، گزارش حاضر به همت اندیشکده حرف و گروه سیاست‌پژوهی و تحلیل داده نمافر تهیه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمافر مراجعه کنید.

مطالب منتخب

هفته پژوهش

هفته پژوهش

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

بنای ایران 2

بنای ایران 2

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.