پس از سالها تلاش و ممارست دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه، با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای اولین بار دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در دانشگاه صنعتی شریف راهاندازی گردید. به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان متقاضی انتخاب رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۷ و همچنین آگاهی یافتن دانشجویانی که در سالهای آتی قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را دارند، در روز شنبه مورخ ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۷ جلسهای آشنایی با دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم و فناوری برگزار گردید. در این جلسه که با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و تعداد قابل توجهی از دانشجویان برگزار گردید. ابعاد مختلف دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم و فناوری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر سوزنچی، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف، ضمن خوشامدگویی به حضار ، دوره کارشناسی ارشد سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه شریف را در نوع خود در کشور ممتاز توصیف کرد و بیان داشت که دروسی که برای ارائه در این دوره در نظر گرفته شدهاند همتراز سیلابس درسی برترین دانشگاههای دنیاست که توسط فارغالتحصیلان دکترا رشته سیاستگذاری عمومی و سیاستگذاری علم و فناوری از دانشگاههای برتر جهان تدریس میگردند.
در ادامه جلسه دکتر علی ملکی، عضو هیئت علمی پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف، پیرامون رشته سیاستگذاری عمومی توضیحات مفصلی ارائه نمود. به گفته وی سابقه شکلگیری سیاستگذاری علم و فناوری، به پس از جنگ جهانی دوم و بروز فناوریهای متعددی که برای پشتیبانی از جبهههای جنگ توسعه یافته بودند باز میگردد. وی مهمترین وجه تمایز این رشته با رشتههای دیگر را مسئلهمحوری آن بیان نمود. ایشان سیاستگذاری علم و فناوری را حوزهای میان رشتهای دانست که از فلسفه تا اقتصاد و جامعه شناسی و مدیریت در آن وجود دارد. دکتر ملکی مهمترین هدف دوره سیاستگذاری علم و فناوری را تربیت متخصصانی بیان کرد که ضمن داشتن توانایی تحلیل مسائل جامعه بتوانند از طریق تعامل و رایزنی با سیاستگذاران نسبت به حل مسائل کشور اقدام نمایند. دکتر ملکی پشتوانه دوره سیاستگذاری علم و فناوری در دانشگاه شریف را بسیار غنی دانست که این پشتوانه حاصل ۱۵ سال تحصیل و تدریس و مواجهه با مسائل واقعی سیاستگذاری کشور در حوزههای مختلف است.
دکتر سوزنچی نیز در انتها، تقاضا و ظرفیت این رشته در کشور را بسیار زیاد دانست به گونهای که توان نخبگانی و متخصص کشور در حال حاضر قادر به پاسخگویی به این نیاز نیست. به همین جهت تدابیری اندیشیده شده است که موضوع رساله هر یک از دانشجویان این دوره یک مسئله واقعی سیاستگذاری باشد که از طرف سازمان متقاضی نیز در صورت امکان مورد حمایت مالی قرار گیرد.