معرفی
مقدمه
مصرف فرهنگي، مجموعه هزينههايي است كه افراد براي خريد يا استفاده كردن از محصولات و خدمات فرهنگي مانند كتاب، موسيقي، گردش و تفريح، تئاتر، فيلم و... صرف ميكنند. گزارش حاضر با هدف تحليل مصرف فرهنگي خانوارهاي ايراني از هر دو محيط شهري و روستايي طي سالهاي 1396 تا 1400 بر مبناي خروجي منتشر شده توسط مركز آمار ايران تهيه شده است. در بخش سوم طرح تفصيلي هزينه و درآمد خانوارهاي شهري و روستايي منتشر شده توسط مركز آمار، انواع هزينههاي خانوار مورد پرسش قرار گرفته است. علاوه بر آن هم در مجموعههاي مشخص و هم به صورت پراكنده، هزينههاي مربوط به خدمات فرهنگي و تفريحات خانوار دستهبندي شده است. گزارش حاضر با بررسي پرسشنامه مركز آمار ايران در مجموع 149 كد مربوط به مصرف هزينه فرهنگي خانوار را شناسايي كرد. بر اين اساس، مصارف هزينه فرهنگي خانوارهاي ايراني در ده دسته ملزومات هنري، گردشگري، ورزش و تفريح، كتاب، مطبوعات، بازي و سرگرمي، مذهبي،پوشاك، لوازم تحرير و نوشتافزار و ملزومات صوت و تصوير جاي گرفته است. نتايج توصيف جداول و نمودارها در دو مقياس كلان و خرد، شامل موارد زير ميشود:
جهت دريافت متن اصلي گزارش لطفا، اینجا كليك نماييد.