پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
هومن قاپچی

هومن قاپچی

پژوهشگر ارشد
اندیشکده برند ملی ایران



  • درباره

درباره

استادیار مدیریت رسانه دانشگاه تهران، لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، فوق لیسانس و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران؛ پژوهشگر ارشد رسانه های جمعی در زمینه شبکه های اجتماعی، اقناع، مخاطب پژوهی و واقعیت سازمانی
دکتر هومن قاپچی از سرمایه‌های ملی حوزه علوم شناختی و همچنین یکی از جوان‌ترین مفاخر دانشگاه تهران هستند که سال 1401 به عنوان استاد نمونه از نگاه دانشجویان و سال 1402 به عنوان یکی از صد دانشمند جوان ایرانی برگزیده شدند. دکتر هومن قاپچی دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران، عضو اصلی انجمن علمی رسانه ایران و پژوهشگر پژوهشگاه توسعه فناوری‌های پیشرفته هستند. ایشان هم اکنون علاوه بر تدریس مدیریت رسانه در دانشگاه تهران، پسادکتری خود را در حوزۀ تاب‌آوری رسانه و علوم شناختی دنبال می‌کنند. مباحث پیرامون فلسفه فناوری، نشانه‌ شناسی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، اقناع و متقاعدسازی، مخاطب‌شناسی و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین ذیل علایق پژوهشی ایشان قرار می‌گیرند. تازه‌ترین اثر دکتر هومن قاپچی کتاب واقعیت سازمانی: عناصر ارتباط سازمانی از منظر جامعه شناسی ساختارگرا تالیف مشترک با پروفسور علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات، بوده که اردیبهشت 1402 به چاپ رسیده است. از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به سلسله جلسات سواد غوطه‌وری 360 درجه شهروندان دیجیتال در «مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور»، نشست‌های تخصصی ماهانه فناوری‌های نوظهور در عرصه تهدیدات شناختی «انجمن رمز ایران» و همچنین مجموعه کارگاه‌های مبانی اقتصاد دیجیتال در «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)» اشاره کرد.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.