درباره
دکتر هومن قاپچی از سرمایههای ملی حوزه علوم شناختی و همچنین یکی از جوانترین مفاخر دانشگاه تهران هستند که سال 1401 به عنوان استاد نمونه از نگاه دانشجویان و سال 1402 به عنوان یکی از صد دانشمند جوان ایرانی برگزیده شدند. دکتر هومن قاپچی دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران، عضو اصلی انجمن علمی رسانه ایران و پژوهشگر پژوهشگاه توسعه فناوریهای پیشرفته هستند. ایشان هم اکنون علاوه بر تدریس مدیریت رسانه در دانشگاه تهران، پسادکتری خود را در حوزۀ تابآوری رسانه و علوم شناختی دنبال میکنند. مباحث پیرامون فلسفه فناوری، نشانه شناسی، تحلیل شبکههای اجتماعی، اقناع و متقاعدسازی، مخاطبشناسی و آیندهپژوهی رسانههای نوین ذیل علایق پژوهشی ایشان قرار میگیرند. تازهترین اثر دکتر هومن قاپچی کتاب واقعیت سازمانی: عناصر ارتباط سازمانی از منظر جامعه شناسی ساختارگرا تالیف مشترک با پروفسور علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات، بوده که اردیبهشت 1402 به چاپ رسیده است. از دیگر فعالیتهای ایشان میتوان به سلسله جلسات سواد غوطهوری 360 درجه شهروندان دیجیتال در «مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور»، نشستهای تخصصی ماهانه فناوریهای نوظهور در عرصه تهدیدات شناختی «انجمن رمز ایران» و همچنین مجموعه کارگاههای مبانی اقتصاد دیجیتال در «سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا)» اشاره کرد.