پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
تبلیغات محیطی ایران چقدر دیجیتالی شده است؟

تبلیغات محیطی ایران چقدر دیجیتالی شده است؟

شبنم لشگری

یادداشت تحلیلی
اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق
حوزه تخصصی : صنایع خلاق
ناشر : خبرگزاری ایرنا
سال نشر : 1402

فناوری تبلیغات محیطی دیجیتالی‌سازی



  • مقدمه

مقدمه

در جهانی مملو از حواس‌پرتی‌های دیجیتالی، روش‌های تبلیغات سنتی اغلب بر سر دوراهی هستند و برای جلب توجه رو به کاهش مخاطبان رقابت می‌کنند.

بر کسی پوشیده نیست که چشم‌انداز تبلیغات به‌طور چشمگیری دگرگون شده و حوزه دیجیتال در کانون توجه قرار گرفته است؛ با این حال، در میان این انقلاب دیجیتال، تبلیغات محیطی که خود متأثر از این تحولات دیجیتالی است، همچنان با اثربخشی تزلزل‌ناپذیر، قلب‌ها و ذهن‌ها را تسخیر می‌کند. تبلیغات محیطی دیجیتال که در امتداد این تحولات شکل گرفته، نسبت به تغییرات سازگارتر و در مواجهه با چالش‌ها منعطف‌تر است و همین موضوع باعث شده است در سال ۲۰۲۴ مورد توجه قرار بگیرد.

تبلیغات محیطی، نوعی بازاریابی است که از فضاهای عمومی به عنوان سکو جهت انتقال پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. این نوع از تبلیغات شامل قرار دادن پیام‌های تبلیغاتی در سازه‌هایی مانند بیلبوردها، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و غیره است که با هدف جلب توجه مشتریان بالقوه، ایجاد شناخت برند و افزایش فروش انجام می‌شود. با افزایش تعداد کانال‌های ارتباطی، از آنلاین گرفته تا ویدیوی درخواستی و رسانه‌های اجتماعی، مخاطبان پراکنده‌تر شده‌اند.

افزایش تعداد روش‌هایی که برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌شود، دسترسی افراد و اثربخشی پیام‌های تبلیغاتی را کاهش داده است.

تبلیغات محیطی یک رسانه کلیدی است که مخاطبان را در محیط‌های عمومی احاطه می‌کند. این نوع پیام‌های تبلیغاتی درست زمانی که مخاطبان نزدیک به محل فروش هستند و کمتر در معرض رسانه‌های دیگر قرار می‌گیرند و پذیرش بیشتری دارند، به آن‌ها می‌رسد. بنابراین، تبلیغات محیطی را نمی‌توان با یک کلیک نادیده گرفت یا مسدود کرد. به همین علت، میزان دسترسی مخاطب به پیام‌های تبلیغاتی رسانه‌های محیطی نسبت به سایر رسانه‌ها بیشتر است.
متن کامل این یادداشت را در خبرگزاری ایرنا بخوانید.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.