پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
Informal Progressive Collaboration with Bureaucratic Public Bodies and Power Asymmetry: A Case of Public Procurement for Innovation (PPI)

Informal Progressive Collaboration with Bureaucratic Public Bodies and Power Asymmetry: A Case of Public Procurement for Innovation (PPI)

علی ملکی
نجم الدین یزدی
صادق محسن‌نیا

مقاله علمی-همایشی
اندیشکده صنعت و توسعه پایدار
حوزه تخصصی : صنعت و توسعه پایدار
ناشر : The 7th STS Italia Conference “Technoscience from Below”, Padova.
سال نشر : 2018



  • چکیده
  • دانلود مقاله

چکیده

Degree of collaboration among stakeholders (suppliers, procurer, buyers, users and innovation intermediator) is an important factor in differentiating different types of Public procurement for innovation (PPI). The present paper tries to shed light on reasons behind the unsuccessfulness of the informal collaboration of an innovation intermediator with a bureaucratic large public body (Iranian Ministry of Petroleum) in a technology-transfer-oriented PPI case in oil and gas industry of Iran. In 2015, The Research Institute for Science, Technology and Industry Policy (RISTIP) was asked by the public procurer to help it as an innovation intermediator with the logic, design and implementation of the innovation procurement, but with limited and blurred boundaries of responsibilities due to the newness of the initiative. Due to the blurriness and newness of the project, and also the character of RISTIP members, the RISTIP semi-voluntarily and gradually got involved into an informal collaboration with the public procurer to save the first-of-its-kind initiative in Iran. Progressively, it was felt that due to the power asymmetry and organizational culture of the public procurer, such an informal progressive collaboration on blurred lines of responsibilities and expectations would negatively affect the whole PPI process and innovation collaboration. Opportunistic behavior of the public staff coupled with the developing context of the country were postulated as the important outcome and contextual factor, respectively. Keywords: Progressive Informal Collaboration; Public Procurement for Innovation (PPI); Boundaries of Responsibilities; Bureaucratic Public Organizations.
 

دانلود مقاله

برای دانلود مقاله، اینجا کلیک کند.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.