پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
.Iran’s Bottom-up Efforts and Challenges Throughout the COVID-19 Pandemic: Public Policy Responses. In The COVID-19 Pandemic in the Middle East and North Africa (1st ed., p. 240) Routledge

.Iran’s Bottom-up Efforts and Challenges Throughout the COVID-19 Pandemic: Public Policy Responses. In The COVID-19 Pandemic in the Middle East and North Africa (1st ed., p. 240) Routledge

علی ملکی
نجم الدین یزدی


اندیشکده صنعت و توسعه پایدار
حوزه تخصصی : صنعت و توسعه پایدار
ناشر : Routledge Taylor & Francis Group
سال نشر : 2022



  • چكيده
  • دانلود

چكيده

The global COVID-19 pandemic has lasted more than a year. Iran's unorthodox response to ‎the crisis could be understood as a bottom-up or popular response. It has a long history of ‎fighting against floods, earthquakes, storms, and other natural disasters. S mall popular, ‎civic, community, or jihadi groups enter the crisis field freely and provide a variety of ‎services. This article analyzes the dimensions of these activities, as well as their challenges, ‎using 26 semi-structured interviews with managers and activists from various groups. The ‎findings indicated that the activities included the following: 1) financing, purchasing, and ‎distributing food; 2) public health measures; 3) organizing ceremonies and gatherings; 4) ‎assisting healthcare workers; 5) promptly delivering specialized services and products for the ‎first time or on a large scale; 6) cultural, promotional, and educational measures; and 7) ‎empowerment of vulnerable, popular actors, and decision makers. Additionally, the most ‎significant challenges identified were: 1) a lack of knowledge; 2) poor coordination and ‎cooperation; 3) government dysfunction; 4) a lack of specialization and learning; and 5) a ‎lack of empowerment and supply of root response to
demands.‎

Keywords: Bottom-up response to crisis; Crisis Management; Civic engagement
Citizen-‎driven response to crises; Faith-driven engagement.‎

دانلود

براي دانلود اينجا كليك نماييد.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.