پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
Policy Instruments for the Improvement of Customers’ Willingness to Purchase Electric Vehicles: A Case Study in Iran

Policy Instruments for the Improvement of Customers’ Willingness to Purchase Electric Vehicles: A Case Study in Iran

الهام الله‌مراديالهام الله‌مرادي
سعيد ميرزامحمديسعيد ميرزامحمدي
علي بنيادي نايينيعلي بنيادي ناييني
علی ملکی
صالح مبينصالح مبين
Pawel SkruchPawel Skruch


اندیشکده صنعت و توسعه پایدار
حوزه تخصصی : صنعت و توسعه پایدار
ناشر : MDPI
سال نشر : 2022



  • چکیده
  • دانلود مقاله

چکیده

Given the various advantages of electric vehicles compared to conventional gasoline vehicles in terms of energy efficiency and environmental pollution (among others), this paper studies the factors affecting customers’ willingness to purchase electric vehicles. An integrated discrete choice and agent-based approach is applied to model the customers’ choice for the valuation of electric vehicles based on the internal reference price. The agent-based model evaluates customers’ preferences for a number of personal and vehicle attributes, according to which vehicle they chose. Data from 376 respondents are collected to estimate a random-parameter logit model where customers are asked to reveal their preferences about five attributes of electric vehicles, including travel range, top speed, charge cost, government incentives, and price. The role of social networks of customers and their threshold purchase price is also examined in the agent-based model. The scenario simulation results indicate that the allocation of government incentives for electric vehicles, decreasing electric vehicle/non-electric vehicle price gap, expanding electric vehicle travel range, increasing gasoline prices, and enhancing electric vehicle
top speed stimulate electric vehicle market shares, respectively

Keywords: agent-based model; discrete choice model; electric vehicles; market
research; transport policy; willingness to pay

دانلود مقاله

براي دانلود مقاله، لطفا اينجا كليك نماييد.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.