اشتراک گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کپی لینک
پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • اخبار
      • خبر
      • خبرنامه
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
ورود صدا و سیما به بازار سرویس های رسانه ای مبتنی بر تقاضا
The entry of radio and television into the market of demand-based media services

ورود صدا و سیما به بازار سرویس های رسانه ای مبتنی بر تقاضا

حمید عزیزیان


اندیشکده حکمرانی
حوزه تخصصی : حکمرانی عصر دیجیتال



  • خلاصه
  • لینک

خلاصه

در سده گذشته، دولت‌ها، به منظور تأمین منافع عمومی و ارائه خدمات ارتباطی-رسانه‌ای مورد نیاز جامعه، «رسانه‌های خدمت عمومی» را بنیان نهادند. این دسته از بازیگران نظام حکمرانی رسانه نیز براساس کارکردهای خود و البته پیشرفت روزافزون فناوری‌های رسانه‌ای، تلاش داشتند تا از تحولات این حوزه جا نمانند. ورود این دسته از بازیگران به ارائه‌ی خدمات مبتنی بر تقاضا (VoD) نیز بخشی از این تلاش‌هاست. در ایران نیز سرویس تلوبیون براساس کارکرد اصلی خود (یعنی دسترسی به آرشیو و همچنین ارائه‌ی خدمت Catch-up) تلاش داشته تا این نقش را برای سازمان صداوسیما ایفا کند که میزان موفقیت آن محل بحث نیست. با این حال اقدامات این سرویس در سطح کلان بازیگران نشان می‌دهد که این سرویس تلاش دارد تا با رقابت با بازیگران بخش خصوصی، جایگاه خود را در سبد مصرفی مخاطب ایرانی افزایش دهد و تثبیت کند. برهمین اساس اقدام اخیر تلوبیون در راه‌اندازی «تلوبیون پلاس» نشان‌دهنده‌ی تلاش این سرویس برای رقابت جدی‌تر با دیگر سرویس‌هاست اما نوع عملکرد متفاوت تلوبیون پلاس نسبت به کارکرد اصلی تلوبیون و همچنین درراستای ارائه‌ی خدمت عمومی محل سوال و تردید است. در این دیدگاه تخصصی گروه حکمرانی ارتباطات و رسانه تلاش داشته تا به طرح نظرات موافق و مخالف درباره‌ی این سرویس و تحلیل خود از آن بپردازد.

لینک

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک نمایید.

 

مطالب منتخب

فصل بنزين

فصل بنزين

سالنامه مهاجرت ایران 1401

سالنامه مهاجرت ایران 1401

لازمه «مهار تورم و رشد تولید»

لازمه «مهار تورم و رشد تولید»

بنای ایران

بنای ایران

هفته پژوهش

هفته پژوهش



حوزه‌های تخصصی

حکمرانی‌و‌ تنظیم‌گری

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

سیاستگذاری اقتصادی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

فيلترينگ و صنايع خلاق؛ بررسي بسته حمايتي دولت از پلتفرم‌ها و كسب و كارهاي اينترنتي

AI Policies: Pitfalls & Promises

ارائه مفهوم و عوامل موثر بر توانمندی فنّاورانه دانشگاه

رفتارشناسی مهاجرتی ایرانیان در بحبوحه حوادث اخیر، فیلترینگ، استارتاپ ها می‌مانند یا می‌روند؟

جایگاه و اهمیت ژئوپلتیک انرژی در ایران




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • اینستاگرام
  • توییتر
  • تلگرام
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری
  • اندیشکده کسب و کار شریف
  • رصدخانه مهاجرت ایران
  • بنای ایران

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی جنب پارکینگ شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.