پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف
  • درباره ما
  • شبکه پژوهشکده
  • برنامه‌ها و پروژه‌ها
    • برنامه‌ها
    • پروژه‌ها
    • رصدگرها
  • آثار علمی
    • مقالات ژورنالی
    • مقالات کنفرانسی
    • کتب
  • آثار سیاستی
    • یادداشت‌ها
    • گزارش‌های سیاستی
    • مجلدات
    • بازتاب رسانه‌ای
  • اخبار و رویدادها
    • خبرنامه
    • اخبار
      • خبر
    • هفته پژوهش
    • رویدادهای سیاستی شریف
    • رویدادهای علمی-پژوهشی
    • نشست های هم اندیشی
    • رویدادهای مهارت افزایی
    • نشست مطبوعاتی و مصاحبه
    • پیمایش و نظرسنجی
  • کنفرانس حکمرانی
  • همکاران
  • تماس با ما
 یادداشت فیلترینگ یک صنعت

یادداشت فیلترینگ یک صنعت

شبنم لشگری

یادداشت
اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق
ناشر : روزنامه مستقل
سال نشر : ۱۴۰۱

فیلترینگ صنعت تبلیغات اعتمادسازی



  • چکیده

چکیده

از میان عوامل تأثیرگذار بر حوزه­‌ی تبلیغات که شامل‌ فناوری­‌های رسانه‌­ای، مقررات، تبلیغ­‌کنندگان، کانون­‌های تبلیغاتی و مانند این‌ها می‌­شود، اهمیت رسانه به قدری اساسی است که به ورود صنعت تبلیغات به دوره­‌ی جدیدی از مراحل تکامل خود منجر شده است. وقتی تلویزیون متولد شد، تبلیغات به شکوفایی و گسترش معجزه­‌آسایی رسید، که از آن دوران به عصر طلایی تبلیغات یاد می‌شود. آن زمان کسی گمان نمی­‌کرد بعدها رسانه­‌ای ظهور کند که به­‌ جای انتشار محتوای تبلیغاتی برای طیف وسیعی از مخاطبان، پیام را شخصی­‌سازی کند. تبلیغات شخصی­‌سازی شده، ارائه­‌ی پیام تبلیغاتی هدفمند به مصرف‌کنندگان بر اساس داده­‌هایی است که از رفتار آنلاین آن­‌ها تجمیع شده است. به دلیل وجود چنین قابلیتی در فناوری‌های نوین ارتباطی، تمایل تبلیغ­‌کنندگان به استفاده از رسانه­‌های اجتماعی، اینترنت و موبایل روز­به ­روز در حال افزایش است. این موضوع باعث شده تبلیغات دیجیتالی به عامل اصلی رشد بازار جهانی تبلیغات تبدیل شود. در کشور ایران به دلیل فیلترینگ رسانه­‌های اجتماعی و محدودیت­‌هایی که بر اینترنت اعمال می­‌شود، مانعی بزرگ پیش ­روی تبلیغات دیجیتال قرار گرفته است. از طرفی فقدان رویکرد فرهنگی، در نظر نگرفتن مقوله اعتمادسازی و عدم احترام به گزینش­‌گری مخاطب و حق انتخاب مردم در سیاست‌گذاری­‌های حوزه فناوری‌های ارتباطی و رسانه باعث شده پذیرش مردم در قبال این تصمیمات کاهش یابد.
 
این یادداشت در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ در صفحه اول روزنامه مستقل منتشر شده‌است. برای مشاهده متن کامل یادداشت این­‌جا کلیک کنید.

مطالب منتخب

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری شریف | اسفند ۱۴۰۳، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴ | سال چهارم، شماره ۱، پیاپی ۱۴

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

پنجمين كنفرانس حكمرانی و سياستگذاری عمومی

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری

خبرنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری



حوزه‌های تخصصی

فرهنگ و صنایع خلاق

حکمرانی انرژی

صنعت‌ و توسعه‌پایدار

آب‌ و محیط‌زیست


رویدادهای منتخب

سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد دیجیتال ایران و جهان

نشست هم‌اندیشی لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار

نقد و بررسی «لایحه مقابله با تحریم‌ها»




پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نهادی با هدف ایفای نقش واسط میان نخبگان جامعه و نهادهای حکمرانی، برای یاری‌رساندن به حاکمیت و پر کردن این خلأ ایجاد شده‌ است.

شبکه‌های اجتماعی

  • لینکدین
  • آپارات

پیوندها

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • فصلنامه سیاست‏ نامه علم و فناوری

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان حبیب اللهی، میدان تیموری، ورودی شمالی دانشگاه صنعتی شریف، جنب دانشکده مکانیک ،پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه شریف.
تلفکس: 66065140 – 66065139
ایمیل : spri@sharif.edu

تمام حقوق این سایت متعلق به پژوهشکده سیاستگذاری شریف می باشد.